вівторок, 31 березня 2020 р.

Корекційні ігри та вправи для дітей за інклюзивною формою навчання


Розвиваючі ігри та вправи для дітей з особливими потребами

 

Ігри та вправи на розвиток пам'яті


  Гра "Піктограми" (3-6 років)

Мета: розвиток образної пам'яті.
Слід починати з коротких речень, дрбре зрозумілих дитині, наприклад: кішка п'є молоко; книжка лежить на столі; капуста росте на городі; дівчинка сміється. Пікто­грами малює дорослий. Потім діти за його малюнками відтворюють речення. З чотирьох років дитина сама мо­же малювати піктограми.

 

Гра "Здогадайся, що це?" (4-6 років)

Мета: розвиток образної пам'яті.
Дитина закриває очі. Дорослий почергово дає які-не-будь предмети, які дитина спочатку мовчки всі обмацує, потім називає їх. Якщо вона не змогла визначити якогось із предметів, нехай опише, який він був на дотик (холод­ний чи теплий, важкий чи легкий, твердий чи м'який і т.д.).
Можливий перелік предметів: тенісний м'яч, шматок хутра, ложка, годинник, дерев'яний кубик, гумка, прапорець, фломастер.

 

Гра "Повтори навпаки" (3-6 років)


Мета: розвиток пам'яті.
Дітям зачитують слова, а вони повинні повторити, починаючи з останнього слова: сон - ніс - ліс (ліс - ніс - сон); слон - біль - міль; ніч - піч - річ; сир - мир -вир; око - лоб - вухо і т.д.

 

Гра "Запам'ятай рухи" (5-6 років)

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.
Ведучий показує дітям рухи, які складаються з трьох-чотирьох дій. Діти повинні повторити ці дії спочатку в тому порядку, а якому показував ведучий, а потім у зво­ротному.
Пропоновані рухи:
Присісти - встати, підняти руки - опустити.
Підняти руки долонями догори ("збираю дощик") - повернути долоні донизу - опустити руки вздовж тулуба - підняти руки у різні боки.
відставити праву ногу вправо - приставити. Відставити ліву ногу вліво - приставити. Присісти - встати - повернути голову вліво, прямо і т.д.

Ігри та вправи на розвиток, мислення

 

 Гра "Що підходить?" (4-5 років)

Мета: розвиток асоціативного мислення, короткочасної пам'яті.
Розкладають картки з різними зображеннями: квітка, ліжко, стіл, кубики, гребінець. Потім називають слова: свято, сон, обід, гра, волосся. Дитина-має підібрати картки, що викликають у неї асоціації з цими словами. Після цього слід показати дитині обрані картки; а вона має відтворити слова, які потрібно було запам'ятати через асоціації.

 Гра "Хто більше?" (5-6 років)

Мета; розвиток дедукції, креативного мислення.
Назвати якнайбільше предметів і явищ, які можуть бути: червоними, залізними, круглими, скляними, безкі­нечними.

 

Гра "Спійманка" (5-7 років)

Мета: розвиток критичного та логічного мислення.
ü Повторіть назви посуду: тарілка, лопата, каструля, ніж.
ü Скільки ніг у карася?
ü Скільки крил у поросяти?
ü Скільки крил в індика?             
ü Скільки рук в їжака?
ü Скільки яєць знайшов Петрик, якщо біла курочка знесла одне яйце, чорна одне, а півник цілих два?
ü Скільки олівців у порожній коробці?


Гра "Що плаває, що тоне?" (5-6 років)

Мета: розвиток логічного мислення, спостережливості.
Підбираємо предмети з металу, пластмаси й дерева: лінійки, ложки, ґудзики, олівці, цвяхи та ін. Пропонуємо дитині вгадати, що з них Потонє-, а що ні. Далі перевіряємо, кидаючи їх у воду по черзі.
Діти роблять висновок про те, з якого матеріалу зроблені предмети.

 

Гра "Яким буває?" (5-7 років)

Мета: розвиток уміння виділяти властивості предме­тів, творчого мислення, мови.
Потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево, автомобіль, корабель, метелик, кішка.
Наприклад, будинок буває великим, маленьким, де­рев'яним, новим, старим.

 

Гра "Пошук спільного" (5-7 років)

Мета: розвиток мислення.
Дітям пропонується два слова. Вони повинні знайти спільні ознаки. Наприклад:
тарілка - сонце (форма);
яблуко - помідор (форма);
вазон - ялинка (колір).

 


Ігри та вправи на розвиток уяви

 

Гра "Придумай свій танець" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви, зняття рухового автоматизму.
Зедучий стає в центр кола. У такт музиці (швидкій чи повільній) він виконує декілька різних танцювальних ру­хів, усі інші копіюють його танець. Потім ведучий тор­кається до будь-якого учасника, той виходить у центр, придумує свій танець і так далі по колу.

Можна ускладнити завдання, пропонуючи дітям при­думати танець бджілки, ведмедика, сонечка, вітру, вечірньої зірки, моря.

 

Гра "Гномик" (6-7 років)

Мета: розвиток уяви.
Інструкція: "Уявіть собі, що на люстрі в кімнаті сидить гномик. Розкажіть, що він бачить звідти,"
Важливо допомогти дітям зробити опис кімнати з не­звичної для них просторової точки бачення, Потрібно, щоб діти уявили недоступні місця для їхніх очей (наприк­лад, верх шафи).

 

 Гра "Друге життя" (6-7 років)

Мета: розвиток уяви.
Потрібно придумати друге життя непотрібним на пер­ший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.

 

Гра "Чарівні палички" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви.
інструкція: "Що б ви зробили, якби у вас були такі палички?
ü паличка-виручалочка;
ü паличка-всезменшувалочка;
ü паличка-всезбільшувалочка;
ü паличка - просто чарівна".

 

Гра "Хочу навчитись" (5-6 років)

Мета: розвиток уяви, мислення, зв'язного мовлення.
Інструкція: "Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?"

 

Гра "Перетворення" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви, самовираження за допомогою метафоричних засобів.
Усі сідають у коло. Ведучий пропонує закінчити ре­чення.
Якби я був книжкою, то я був би ...(віршем, малюнком)
Якби я був явищем природи, я був би...
Якби я був дорослим, то я був би...
Якби я був найрозумнішим, я став би...

2 коментарі:

  1. Світлано Миколаївно, підібрані та опубліковані вами вправи є досить вдалими та цікавими для діток. Дякую за роботу! З повагою, Ольга Важова.

    ВідповістиВидалити